tisdag 25 augusti 2009

vi fortsätter spela rock & roll, men vi håller på att dö

nae nu fan i helvete är det slut med deppinlägg. FAKtum är att jag inte är deprimerad. bara typ lite uppgiven,
vad fan kan det bara inte gå bra för för en gångs skull? livet gillar fan att jävlas med en. man får inte vara lycklig för länge för då kommer nåt skit som vänder uppochner på allt.
men man kan fighta det! vägra ta åt sig. vilka söta små engelska ord jag slänger in,
sitter och lyssnar på Nationalteatern och diskar och fixar i köket, samtidigt som jag är sjuk som fäsen, men jag känner mig ändå pigg liksom. läksåm.
vill ut på stan och springa runt och busa lite. känner för lite motkraft. lite bullentiner, men jag skulle väll få en hjärtinfarkt i guess.
Jack ripper, jack the ripper (8)
fan vad jag vill leva på slutet av 80talet, början av 90. Inga datorer och sånt skit(säger jag och sitter vid en dator), folk var ute och sprang hela nätterna, fördröjde tiden på dagarna med att lira i värdelösa garageband och driva med grannarna. plus att jag kunde ha sett världens smartaste, sexigaste, mdbkjdshkj man som någonsin levt. och dött. kurt.
men när man tänker efter är jag faktiskt jävligt nöjd med mitt liv. jag har alltid gjort vad jag vill, har aldrig varit sån som stänger in mig på rummet utan går hellre ut helt ensam och sätter mig på en bänk och det har gjort att man har upptäckt och varit med om massa saker, jag har älskat en vän, mer än vad jag nånsin har älskat mig själv, jag har känt riktig kärlek och haft förhållanden, jag har haft en jävligt fattig familj som aldrig kunnat ge mig något men alltid har trott på mig och älskat mig, jag har tagit avstånd från saker och slagits för mina rättigheter. jag har varit utstött men lyckats bygga upp ett självförtroende, det har lönat sig att hålla fasst vid beslut som gjort mig till dig jag är i slutändan. jag kanske inte är värsta mattesnillet, men jag har livserfarenheter och det är något som jag fan inte skulle byta bort.
vill inte låta skrytsam eller något, absolut inte, jag skriver bara sällan om det som är bra med mitt liv. och jag älskar ju egentligen mitt liv för det mesta!
nu vill jag ännu mera ut och busa lite, men är man sjuk måste man hålla sig inne säger mammis.

Inga kommentarer: