onsdag 6 maj 2009

Into the wild

idag fyller laura år :D opch vi har målat massor ballonger och teckningar och pysslat massor till henne. hon blev jätteglad och skrämd för vi överföll henne när hon kom in med ballonger och katter.
Imorse såg vi på film, in to the wild, den var sevärd som fan.
Jag har aldrig förstått varför folk är så desperata att skaffa förhållanden,
visst kan jag förstå att det kan vara mysigt och så men man binder sig ju så jävla mycket, ingen frihet. Jag läste någonstans nån tjej som hade skrivit; Vi som har ett förhållande firar denna dag (alla hjärtans dag) med lycka och kärlek, och de som inte har ett förhållande får känna av desperationen efter en partner och längtan och sorgen att vara ensam. VA? är det vad livet handlar om?
Jag har aldrig känns mig så instängd och ensam som när jag har haft förhållanden, och efter många erfarenheter, många misstag som varit domsamma så är jag hellre fri.
Man kan ha ett förhållande utan att kalla det något, utan alla krav, man kan få kärlek ändå. rättning: man får kärlek ändå. det är vad man gör det till.
Och jag vill Leva. Jag vill resa omkring och träffa människor, se saker, utforska världen, jag vill vara ensam, omgiven av folk, och tillsammans med någon jag tycker om. Men jag skulle aldrig klara av att ägna mitt liv åt att försöka hitta ett förhållande, det funkar inte så. Dom man blir kär i kommer in i ens liv oftast då man minst anar det, så varför inte passa på att leva det ordentligt istället för att slösa det på en desperat längtar efter något som ändå låser en.
det kanske är en trygghet för vissa, jag vet inte.

Men fan vad inspererad man blev av den filmen, så vill jag leva, iallafall ett tag av mitt liv, inga pengar, ingen telefon eller någonting och bara dra någonstans, vart som helst och bara vaaa. Luffa runt och smaka på livet. hihi

Det gjorde dessutom filmen ganska mycket bättre att världens snyggaste kille och skådespelare är med i den. Emile Hirsch. Okej okej jag har min typ av killar som jag alltid fastnar för, tre är skådespelare och en är sångare. haha och alla är fan samma skrot och korn, men det är naturligheten tror jag. dey are mumis









Goodnajs bajs,

2 kommentarer:

Olivia sa...

HAHA, vi anföll henne med KATTER OF DOOOOOOOM!!!!!!!

ronja sa...

KATTERNA FROM HELL!