måndag 4 maj 2009

We must never lose it, or sell it, or give it away.

hihi joanna är inte som vanligt folk, hon har gjort en fin lista på sin blogg om allt hon vill köpa när hon flyttar hemifrån, vanliga människor vill kanske först och
främst ha möbler och köksredskap och sådant men nej, det Absolut viktigaste man bör införskaffa sig när man flyttar hemifrån gott folk är Is som formar sig till en gitarr!
haha sötis.
Och valborg slutade ju underbart, Klockan halv fyra på natten var jag, lita och jonna i färd med att rymma från sjukhuset med en whiplashskada under armen hihi :D
nae men det var fan inte kul då.
Under den timman som jag trodde att det värsta hade hänt gick det rätt många sjuka tankar genom mitt huvud
om vad jag skulle göra mot alla som möjligtvis skulle kunna ha bidragit till det som jag trodde hade hänt-
det var ganska läskigt nu efteråt,
och det slog mig, det har nog slått mig förut men antagligen har jag inte tänkt på det så mycket, hur jävla onödigt det här är, och barnsligt.
det är nog det barnsligaste, onödigaste, och obetydligaste tjafs jag varit med om på länge. och jag känner mig som sex år,
omgiven av sexåringar. jag tycker inte om att vara sex år, jag är inte sån, så jag tänker sluta..
att jag blivit arg är tror jag mest på grund av att min bästa vän fick ta en käftsmäll i mitt namn och hela grejen var så jävla onödig att det blev komiskt, och när det sen fortsatte blev det tillslut väldigt irriterande att bli missförstådd och anklagad för något som inte är sant, men som du inte kan bevisa, att man blir förbannad. det är frustrerande,
Nu känns det bara inte som något jag orkar lägga energi på längre, och jag tror inte att någon annan vill det heller. det känns som en liten grej som har blivit för stor, hur lite än alla låtsas bry sig. jag bryr mig om folk, there you go. så, jag tänker inte läsa mer, inte skriva mer efter detta, eller hånle eller skratta åt det, ingenting för jag känner ingen fientlighet. (jag har knappt gjort något av det överstående tidigare heller men det har suttit fastprintat i min hjärna ibland)
ni får göra vad ni vill om ni ens läser detta, nu när jag har varit lite mänsklig och ärlig. skratta åt det, skit i det, snacka skit, eller vad som känns bäst det spelar mig ingen roll. jag tror.. att jag klarar av att blotta mina svagheter lite, vi har dom alla nämligen massor av dom.
Ibland är det tllochmed vackert, när man kan se anledningen till dom... nu snackar jag inte om mina egna altså haha
my guard is down. nej men, jag vill inte ha någon bekräftelse för att jag skrev det här, det kändes bara skönt att skriva.
Det är alltid lättare för alla att försöka leva sitt liv utan massa störningar.

tjohej leverpastej, och om världen skulle gå under idag så hatar jag ingen.
åh nu måste jag citera här, från en av mina favoritfilmer, V for Vendetta, när Valerie torteras till döds och skriver ett brev till fången som ska ta hennes plats när hon dött

Valerie

What I hope most of all is that you understand what I mean when I tell you that though I do not know you and even though I may never meet you, laugh with you, cry with you, or kiss you, I love you. With all my heart, I love you.

Det andra filmen som måste ses är Candy. Jag vet inte varför jag tycker om den så mycket men om jag kommer på ett tillräckligt bra svar så ska jag skriva det någon gång. den är väldigt bra. Och sjukt fina dikter.

Jag har två drömmar just nu. den ena som jag verkligen vill mest av allt är att spela teater. jag har verkligen fastnat för den tanken, jag tror att jag skulle vara bra på det,
hela mitt liv har varit som en stor jävla teater. det skulle jag verkligen tycka om tror jag. Jag vill nästan gå om gymnasiet bara för kunna välja teaterinriktning.
det lär jag nog inte göra, men jag ska söka in till någon teater skola tror jag :)
Den andra är att bli lärling som silversmed, sitta och banka och pyssla med små silversmycken och läderremmar och röka cigaretter i värmen, och flytta ut till en lägenhet hos farsan på landet, och ha en bil då såklart så man kan ta sig överallt, sen skulle jag bjuda in mina vänner på kaffe och kaffebröd i min stuga och ha öppna brasor på vintern och så. Haha :D skulle det inte vara mysigt..

Åh jag är så glad över att jag har hittat ett gäng brudar som man kan gråta och skratta och skrika och bajsapåsig med om det är så och ändå står dom där och ler, ändå vill dom vara ens bästa vän. igenom allt, ändå delar dom sitt liv med mig och lyssnar på mitt. jag älskar er. Och jag har inte flest vänner i stan. jag skulle vilja säga att det inte är många som skulle offra särskilt mycket för mitt skinn, men jag klarar mig. och jag gråter nästan nu haha av lycka, men när jag tänker på allt vi gått igenom kan man fan bara asgarva, jag älskar verkligen er. Joanna, Lita, Elin och Linah. Och gammle Jonna back in götet också haha.
nång gång ska jag skriva upp alla händelser i en bok så kommer jag bara behöva läsa den varje gång jag vill bli glad.

nu har min snygga pudding syrra lagat mat åt oss, så ska sluta skriva. haha jag bara sprudlar av kärlek idag :D
får se hur länge det håller.
haha ciao!

3 kommentarer:

linah sa...

du är bäst snygging

Mongo sa...

Woohoo :D

ronja sa...

ni är mina puddingar =)