lördag 18 juli 2009

det är vad det är

och det behöver inte vara mer..
känner nästan som en press på mig hela tiden att man måste hinna med massa saker,
hinna ha roligt, jämt, och "ha det perfekta livet".
jag har inte det perfekta livet och jag är nog lite för lat, jag borde nog göra mer av det jag verkligen vill göra,
men sen är jag också jävligt lugn, jag är inte stressad jämt, jag har tid att ligga hemma och tänka igenom saker, göra det jag verkligen vill göra,
När jag känner för det osv. Måste sluta pressa för då mår jag bara dåligt..
Jag har inte haft några mål med mitt liv på väldigt länge, för man slutar aoutomatiskt med det när ingenting går som man tänkt sig,
som det aldrig gör för min del haha.. jag tar allt som det kommer, och jag mår inte dåligt av allt mitt liv "saknar"
eller som jag kanske borde sakna, det är konstigt
istället blir jag nästan lite rädd när jag får dom sakerna, jag blir osäker på om jag verkligen vill ha det, rädd för att förlora det.
för jag trivs ju med mitt liv som det är, jag känner ett enormt lugn, och jag vet inte om det är värt att riskera, lite extra glädje just nu mot ett sammanbrott sen när allt tar slut.
jag gillar inte känslan av att vara beroende av andra människor när jag i hela mitt liv har underhållit mig själv.
men jag vill inte heller vara feg.
för det är fegt. att inte ge allt för rädslan att förlora det alltet.
jag lär mig För mycket av mina misstag.
jag har För mycket erfarenheter som gjort mig försiktig och eftertänksam med allting jag någonsin gör.
jag vill vara lika spontan som jag brukade vara och SLUTA TÄNKA.
kan man missbruka sig själv.
detta ständiga behöv av att förstå. när man sen förstår(eller iaf tror att man förstår)
vill man inte förstå, man vill vara korkad. så man kan gå på sina känslor och bara vara spontan och ärlig.

jag vet inte om någon förstod men det gör inget.
jag tycker om dig och jag tänker inte låta mig själv förstöra detta den här gången.
ibland är det svårt att inte känna att man kämpar för ingenting, att någon ens ser, att alla bara tar för givet och det är inte värt det.
men det är så jävla värt det när någon, En person räcker, verkligen Ser, och uppskattar det.


Lyssna på,
Crosses och
Heartbeats med Jose Gonzalez.
!!!!!!!!

Inga kommentarer: