lördag 4 juli 2009

oh, the guilt

jag tror jag vet vad du syftar på, men är inte säker.
i vilket fall, om du bryr dig, tycker jag att du borde ta reda på hur det ligger till och inte anta.
men jag tänker inte ens försvara mig, för jag vet att det tjänar absolut ingenting till.
vad jag än skulle säga, för du har redan bestämt dig för att jag är ett svin.
det finns ingen människa som jag har haft så roligt tillsammans med, så många bra stunder med som du,
men det finns heller ingen som har fått mig att känna så jävla mycket ångest,
och känna mig som en så pissig jävla människa som du,
fasst jag vet att jag alltid har försökt.
och du har skitit i mig ett braaa tag nu, fattar inte om du tycker att jag fortfarande ska sitta hemma och vänta på att du ska komma tillbaka.
allt man gör får konsekvenser, men du har inte brytt dig ett skit.
det går alltid att hitta fel på folk, när man letar efter dom

6 kommentarer:

olle sa...

då vill jag fråga varför jag har skitit i dig för?

ronja sa...

det är bara så stor skillnad från hur det var förut, känns som vi inte ens kan snacka med varandra utan att när jag är med dig, eller vill hitta på saker med dig så stör du dig bara på mig eller undviker mig när jag är där, och det är inte bara ditt fel att det inte är som förut, visst sånt händer, men det känns som det bara är jag som bryr mig om att det är så, du kan typ "fuck you, dra åt helvete" för att allt inte är tillräckligt bra jusst nu, o du vill aldrig hänga på på någonting jag fixar, och du vill aldrig ta dig tid att höra av dig eller på något sätt visa att du bryr dig över huvud taget.. Och jag kan inte tvinga dig att bry dig. kan bara försöka höra av mig själv och komma ner och se hur läget är och fråga om vi ska hitta på saker tillsammans, men det är alltid något som är fel då.. det jag inte Fattar då är hur du kan bli så jävla sur, när jag gör mot dig det du gör mot mig, jag träffar mina andra vänner, jag hör inte av mig, för det känns meningslöst till någon som inte vill försöka utan bara letar fel hela tiden.
Och jag hatar inte dig, (inlägget du skrev) jag kommer aldrig kunna hata dig, det jag har gjort nu är bara att för en gång skulle har jag tvingat mig själv att tänka på mig själv, för att jag inte har klarat av situationen med dig, för en Enda gångs skull har jag tänkt på mig själv. jag hatar inte dig, och du är egentligen världens bästa vän när du bryr dig, men jag känner mig Själv så jävla hatad och liten när du skriver såna inlägg i din blogg, när du inte ens kan prata med Mig och säga, ronja, det är något jag stör mig på, utan att jag istället blir hintad i din blogg eller att man känner på sig att man är med dig att nu har man gjort något fel.
och vi kanske inte borde ses varje dag, så man inte har någonting att snacka om, och bara sitter där och glor, jag vet inte, det kanske blir lätt att man bara stör sig på varandra då, vi kanske skulle ses lite mer sällan och ha askul tillsammans, hitta på något roligt eller ta en fika och bara ägna tid till varandra istället.
du är en underbar människa, och det vet jag Många som tycker, man är alltid glad runt dig och du är dig själv..
om du vill prata och reda ut saker, eller bara prata och se vad som händer, så vill jag med det..

olle sa...

Jag har stört mig på sista tiden, och det har sina anledningar, jag sitter inte bara och letar fel hela tiden, jag har ju en anledning till varför.

för det första, när jag skrev i min blogg så tog ju antagligen du åt dig?
Visst jag kan erkänna att jag har hintat på en del inlägg, men det är ju så det ligger till?
Jag har ju frågat dig om massa saker, om du vill hitta på saker, jag frågar OM du vill hänga på och tälta, dra på rockweekend, hänga på till sthlm, hänga med till lisseberg osv. Men du själv har sagt att du orkar inte, för att du jobbar så mycket + att du inte har några pengar så att du inte kan, och det klart man blir sur när du helt plötsligt orkar göra massa saker med andra men inte med oss!

det klart man undviker att fråga dig om du ska med på saker o ting när det är så.. och dessutom ska väl inte vi heller alltid fråga dig om du vill hänga på och göra saker? tex när vi mötte dig och du fråga vart vi skulle, så sa vi svea, då hade du kunnat " fan vad roligt, kan inte jag få hänga på " men det gör du inte, utan vi måste fråga dig.. lika dant när vi skulle dra o grilla, då kunde väl du frågat om du får följa med?

och det är den enda anledningen till varför jag inte brytt mig på sista tiden, det är inte så kul att bry sig om någon som säger att -jag är trött- men sen orkar hitta på någonting som är roligare..

visst du kommer ner och ser hur läget är, men du kommer ner sent på kvällen, det klart man inte orkar hitta på någonting då och röja. då blir det ju att man sitter vid datorn eller glor teve, och det gör både jag och lita varje kväll, det är ju inte direkt så att vi gör det när just du kommer ner.

ah jag kan säga "fuck you, dra åt helvete " .. till svin som jag inte bryr mig om, till sånna som aldrig varit mina vänner, sånna som är lika betydelsefulla som en skitkorv i en simbasäng... men visst, om du tror att du är den människan så får du tro det, men då tycker jag att du ska tänka efter noga!

plus att jag ser inget problem i att ses varje dag, jag tror inte att det är där skon klämmer, det är någonting helt annat.

sen undrar jag också vad du egentligen berättade för cherry, för uppenbarligen menade hon dig o mig i hennes blogg..

men jag har alltid tyckt om dig, det vet du .. och innan allt det här har jag inte stört mig på dig.. jag beter mig exakt lika dant varje dag ..

ronja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ronja sa...

självklart fuckar sig allt, får skriva om

ronja sa...

det kändes som inläggen var riktiade till mig för att du skrev att du var trött på allt och inte orkade bry dig mer, att du skulle leva livet utan den personen. och det var så det kändes i verkligheten med, så jag antog att det var till mig, jag belv själv jävligt chockad av hur hatiskt det var, jag fattade inte Vad
det var jag hade gjort som hade gjort mig till ett så stort svin. men jag har märkt att vi tänker ganska olika, så jag tänkte inte att det var omöjligt att du skulle skriva allt det där riktat till mig.
och det var något som Jag inte förstod mig på, det där var liksom saker som jag knappt skulle skriva till mina ovänner.. inte i bloggen iaf, jag vart sårad även att du inte kunde komma upp till mig och säga det, för det är inte förens då man inser att man kanske inte är så bra vänner då.. om man inte ens kan prata med varandra.

När jag träffade cherry på krogen så bad jag om ursäkt för MIg jag sa att jag skämdes, att det här beteendet inte var jag, att jag kände mig som en snorunge, att Jag bad om ursäkt. hon blev glad och sa att det var skönt att jag kom fram och snackade, sen satt hon jag och sara och snackade om hur kul vi fyra skulle kunna ha tillsammans för att dom egentligen är lika sjuka dom, jag har inte snackat massa skit om dig till cherry för att få mig själv att framstå som bättre. jag tror att inlägget hon skrev vad någon som hon själv hade funderat över. Fråga henne själv.

kanske vi båda måste leva livet, och inte haka upp oss på det gammla..
jag känner bara, att jag skulle ge vadsomhelst för att ha den vänskapen som vi hade.
det kanske är därför allt känns så konstigt för mig, för jag gämför med hur allt var då, och det är verkligen världens skillnad.
men det verkar inte som att det kommer bli så..
och när jag inte varit med dig så har jag varit ensam. varje stund jag inte träffat dig, har jag varit ensam. jag har haft så mycket tid att tänka över saker och känna ångest så det kanske blir större för mig.. det är inte förens nu dom två sista veckorna, jag har gått ut hängt med på andra saker.. träffat andra, för jag har tänkt att såhär jag kan fan inte leva, sitta inne själv och deppa.. och ingen bryr sig.

jag känner inget hat som sagt, känner bara uppgivenhet, skulle inte kunna hata dig vad som en händer. satt igår och kollade igenom datorn och hittade våra videor, och kännde bara, vadfan håller vi på med, Vadfan lägger vi ner så mycket energi på all Skit? det kommer inte sluta bra... vill bara på något sätt gå vidare från det stadiet vi är i nu. för det här är jobbigt.

och jag är trött på att känna mig som ett as, av anledningar som jag egentligen själv inte fattar. Ingen annan, än du skulle kunna få mig att känna mig såhär.

och jag har en sak jag skulle vilja prata med dig om.