onsdag 19 november 2008

Märtal Cykline

Intervju med Joanna "Olle" Berglund 35 år, Rockstar.

Vem är egentligen Märtal Cykline?
J: Det är min cykel märta som jag har haft sen jag var 16, som har hängt med mig överallt sedan dess. Det går inte en dag utan märta!
Sen när vi började lira så tyckte vi att märta också behövde ett artist namn så det fick bli Märtal (metal) Cykline.

Men hur kommer det sig att ni har med er märta upp på scenen när ni har konserter?
J: Jo men märta är en i gänget, hon har alltid hängt med vart jag går och alla polarna respekterar märta och tilltalar henne efter hennes namn och dom diggar märta stenhårt. Hon har blivit som en bandmedlem och älskar att stå på scen.

Hon har blivit väldigt popurlär bland fansen hur känns det?
J: Jo men det är klart. Dom som kollar på våra spelningar är ju många som man hängde med i yngre dagar så dom känner ju igen märtal. det är ju deras polare med va. Så ja det har blivit en hel del märtalhejningar och det är klart att man är glad för märtals skull!

Vi har ju alla hört talas om "Märtals stage dive" och "Märtal survived in dangerous moshpit" Hur känns det att märtal utsätter sig för så mycket faror?
J: Haha, jo, hon är en riktigt rocker den där. Ae vafan det hör väll till liksom, stagedive ville väll alla uppleva någon gång, det är ju skitcoolt. Det där med moshpiten satt jag och märta och pratade om här om dagen i hennes turnebuss, Och jag tror hon har insett nu att det var inte så kul. det är ju lätt att märtal hamnar i underläge nu när hennes stöd har blivit lite rostigt. Men vafan man lever bara en gång och det är klart som fan man ska leva lite rock n roll!

Vad är nästa mål för märtal?
J: Ae det blir sweden rock festival i år, vi håller på och jobbar på hennes solouppträdande så det ser vi fram emot.

Tack så mycket Joanna och Märtal!
Nemas problemas för fään, ROCKKKEEEN ROOOOOLLLLL!

2 kommentarer:

Anonym sa...

så jävla sköna ni är tjejer!! Älskar er!

ronja sa...

haha :D älskar dig med gubben, ses snart`?